Äggkoppar och intressant vernissage

Det var ju alldeles förskräckligt så seriöst kung Bore tog dethär med "vintertid". Vitt på marken idag på morgonen, det kunde gärna få vänta om ni frågar mig. 
 
Igår var jag på en intressant och inspirerande vernissage på Wanås. Lite mer om den finns att läsa på Sliperiet Gylsboda. Här visar Hiroshi Koyama hur han först maler bergssalt fint i den fantastiska kvarnen han gjort i Diabas. Sen tar han det finmalda saltet för att bygga ett berg och skapa ett landskap. Jag beundrar Hiroshis verk mycket och är så glad att han vill komma i veckan för att titta i Sliperiet och planera för att senare placera ett par större verk hos oss.
 
Goro Suzuki som tyvärr inte längre finns bland oss har flera av sina verk i fönstersmygarna innanför de nya innerfönstren som håller på att monteras i Sliperiet. Det är här jag tillbringar mina dagar med att måla & dona, därav alltför lite arbete i lilla verkstaden med nyskapande.
Jag fick frågan från en bekant i Sydafrika, om jag inte kunde göra äggkoppar i keramik där teskeden kunde ligga stadigt på kanten vid ägget. Det fick jag naturligtvis prova & här har vi resultatet. I första kvalitetskontrollen blev de godkända ;) Fast denna kontrollanten var mer intresserad av äggen än av äggkopparna.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback