Om levnadspodden och om onödig spänning i arbetet med Diabasfågeln..

Nu ligger det ute, Levnadspoddens avsnitt med mig som gäst. Om ni vill lyssna ligger länken med under bilden. Tjejerna som flankerar mig är de som driver Levnadspodden. Mycket trevliga & superbra på att få sina gäster att känna sig bekväma. Tack, Petra & Camilla!! Lärorikt, på många sätt. Verkligen en utmaning att först spela in & sedan, hemska tanke än värre: att lyssna på inspelningen.. Bestämde mig först att inte lyssna, för att undvika att älta varför jag sa si & så & varför jag missade säga det ena & det andra. Men sen påminde jag mig om  vad jag säger till andra om att utmana sig själva.. & så var det ju bara till att bita ihop & lyssna på dendär "himska" rösten, ha, ha. Som sagt, vill ni också höra de ligger länken med här under. 
 
https://www.levnadspodden.se/podcast/avsnitt25
 
Sliperiet pratar jag mycket om. Mer om det kan ni läsa här:
http://www.sliperietgylsboda.se
 
Och så har vi ju mitt evighetsarbete med birdien. Ibland kan det ju vara kul med lite spänning i arbetet. Men när spänningen kommer i form av stötar via något otäckt elektriskt överslag i slipmaskinen är det mindre charmigt. Ni ser den liggande där till vänster, den lilla elakingen som delar ut stötar så det bara sjunger om det. I kombination med vatten bli det riktigt obehagligt.
Ideliga stötar ser till att hålla en på tå under arbetet. Nu ser den ut såhär, min kära fågel Fenix. Och jag skall ta itu med att fixa till slipmaskinen. 
Hösten börjar måla Gylsboda i sprakande färger. Nog är här vackert?!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Tenny Persson säger:

Hm, hört talas om jordfelsbrytare kan vara en bra investering för dej....

Svar: Mhm Tenny, tror minsann du har en poäng där ;) Tack <3
Pia Lindberg

2017-09-29 | 18:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback