Fågeltämjning pågår

Lovade ju visa fortsatta arbetet med fågeln. Veckan har innehållt mycket pappersarbete, möten och besökare. Och så är det beställningar som jag får sticka mellan med, så det har inte blivit så mycket fågeltämjande. Men lite längre har den i alla fall kommit än i senaste inlägget:
  
Här ville Lexi vara med & posera i liknande pose som fågeln. Kolla på mig, tycks hon mena. 
Nu börjar birdien bli lite blankare, men det är mycket polerande kvar innan den är klar.
 
I måndags var det dags att dyka in i keramikverkstaden igen. Keramikblommorna jag gjort med silverstjälk och Diabasfot har varit populära, sådana kommer det fler olika varianter av framöver. En liten drejad skål med ristat mönster hade jag klar i ugnen. Skålen är nu invigd:
Funkar även bra till blåbär ;) Alltså dessa blåbär!! De är så löjligt goda så det är helt galet. De kommer från goda vänners blåbärsbuskar här i byn. TACK för att vi får nalla av era blåbär!! 
och tack för plommonen också. Lyx!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback