Armband i silver med polerad Diabas

Fy fasen vad kallt det har varit att stå ute & polera idag! Men jag har lärt mig ta lager på lager till nya nivåer.
 
Några beställningar är klara & skickade. Och så har jag smitit mellan med ett armband som skall med till utställningen i Ubbaboda. Borde ju visa hur det ser ut på, men mina vanskapta handleder med sina dunderknutor är inte smickrande för några armband, ha, ha. 
Armbandet är i samma stuk som en av ringarna jag gjort, men ringen har blivit reserverad till kund så den kommer inte med till utställningen.
Utställningen är Karin Linderots "efrersläppsfest" efter boksläppet av nya bedårande barnboken i serien om kossan Margit. Vackra originalmålningar, julkort, akvarell- och akrylmålningar är något av vad hon kommer att ha med, utöver böckerna. Emma Persson kommer att ha vackra dörrkransar & annat som passar bra att dekorera hemmet med när hösten börjar gå mot vinter. Själv kommer jag att ha med små skulpturer i form av blommor i olika kombinationer med Diabas, silver & kermik och så smycken mm. Byagårdens trevliga kök fixar godaste våfflorna i vanlig ordning.
 
 
 
Mina små fyrbenta favoriter var ju med på förra blogginlägget. Idag får ni hälsa på de större fyrbenta favoriterna. 
Macko (min fina gosse med det gyllene hjärtat), Flipper (sonens bedårande lille plutt som var i lagom storlek för honom att rida på för typ 10 år sedan), Gibson (kompis Pierres stilige herre) och Herkules (sambons goa stora pojk). 
Ja, när det inte är jobb i vekstaden med silversmide, utejobb med Diabaspolering eller pyssel med djuren så är det fixande i Sliperiet. En hel del fixande återstår, som synes..
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback