Omväxlande jobb med silversmide, Sliperifix, besökare osv.

Jupp, det är lördagskväll- mellokväll. Skulle kunna va´ läge för lite glitter & glamour. 
Eller inte. 
När morgonens Öppet Hus i Sliperiet Gylsboda är något nära förberett är det mera damm & smuts än glitter & glamour som gäller. 
En sväng ut i verkstaden & löda & fila lite på en beställning & vips så var klockan plötsligt mycket.
Men jösses, det är ju så jag valt att ha det, skulle inte vilja byta ut det på något sätt! 
Snacka om omväxlande jobb. Idag t ex:
Tagit emot ett trevligt sällskap med besökare till Transformatorn & Sliperiet.
Ställt iorning lite i Sliperiet, fixat till en skylt som skall visa vägen till morgondagens Öppet Hus (ni kommer väl??!)
Just det, kaffe.. Mhm, en tur till byn & handla & fixa till lite Sliperikakor. Vi hoppas ni skall gilla dem! 
(de skall påmina om vår Sliperilogga)
 
 
Och så har jag fått tryckt ett gäng affischer (TACK Micke!!!) till Gylsboda Festival som jag börjat laminera & sätta upp.
Vår insamling av anekdoter från gamla tiders Gylsboda är ständigt pågående. SÅ mycket spännande & roliga & intressant historier det finns! På promenad med hunden mötte jag detta ekipage, hos föraren fanns det en rik källa av anekdoter att ösa ur! Nu måste vi börja dokumentera med inspelningar. 
Åter till Sliperiet.
Vatten till murningen har vi kört också, här fick Mats rycka in & lyfta dunkar- min rygg är under läkning. 
Fortsatt go´ helg önskar jag er! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback