Bandoneon i Diabas & Silver & så en lite vädjan..

Vet ni vad en Bandoneon är? Detta vackra men svårspelade instrument som inte behärskas av så många. Anne Ekholm Kirk är en av dem som verkligen behärskar instrumentet. Jag fick en speicialbeställning av henne. Ett Bandoneonsmycke i Diabas & silver. En spännande utmaning. 
Jag blev så glad idag när jag såg att vackra Anne lagt upp en bild på facebook där hon bär sitt nya smycke. Såhär ser den ut, den lilla Bandoneonen. 
 
 
Slutligen vill jag komma med ett litet tips. Jag är inte mycket för gnäll & pekpinnar, är egentligen rent allergisk mot gnäll. Så jag skall inte gnälla på alla härliga ungdomar som är t ex vid grillplatsen i Gylsboda & har trevligt på kvällarna. Det är ju jättebra att den används. Men jag kan väl få komma med ett litet tips. Tomburkarna är mycket lättare att bära därifrån än vad de fulla burkarna är att bära dit. Dessutom kan de pantas så det blir en liten slant tillbaka. Använda engångsmuggar & annat kan ju få slinka med i påsen hem också, de passar så dåligt in i naturen. Ärligt talat tycker inte jag det är så jätteroligt att plocka i ordning efter andra & jag är lite orolig att jag skall bli en sur gnällkäring till slut, det vill vi ju inte att skall hända. Så, för att undvika det: ta med era sopor hem. Tack!!
 
Nu skall jag försöka ta värme igen efter en förmiddag i ett svinkallt Sliperi. Men trevligt sällskap värmde. Skånes Ess Johanna Grundström ville se vad vi tänker hitta på vid vårt Öppet hus, vår del i Mitt Europa eller EU in my region på söndag. Rudolf Germeroth och jag berättade lite om vad vi har planerat. Och så fikade vi, med Sliperiekaka så klart. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback