Silverarmband med polerad Diabas, seg influensa & så ett nytt tips för dagen..

När vårsolen värmer drar poleringssäsongen igång. Då gäller det att ta vara på dagarna & stå ute & polera. 
Skinande blanka Diabasstenar till smycken, skulpturer & annat. 
Här ett armband med en helpolerad Diabas, det kommer att följa med till påskutställingen på Bäckaskog Slott.
 
Nu trillade jag dit på årets influensa så de senaste dagarna har jag varit allt annat än produktiv. Med riktigt hög feber blir det alldeles mosigt i huvudet. 
 
Så till dagens tips: häll inte balsamvinäger i morgonkaffet. Har testat det åt er, så ni slipper. Det är ingen hit. Ibland blir ju de där dundertabbarna ett sätt att hitta nya smaksensationer. Så var inte fallet denna gången, ha, ha. I ena flaskan är det chai koncentrat, ingefära/kanel, att ha i te eller kaffe. Supergott, en present från en god granne. 
Balsamvinägern i likadan flaska & med samma färg på vätskan stod för nära chai flaskan.. Med febermosig hjärna var inte uppmärksamheten på topp. Men hujja vad jag kvickande till när jag tog en rejäl klunk av morgonkaffet. Blahhaaa.
 
Slutligen ber jag er kolla in på youtube, några av oss i Humleslingans Konstnärsgille presenteras här inför påskens konstrunda:
 
Nu skall jag koka mig en kopp kaffe & krydda från RÄTT flaska, med ingefära för att jaga flunsan på flykten.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback