Omgjord ring i silver, nu med en infattad Diabas

En trevlig kund kom från Danmark med en ring som betydde mycket för henne. Efter en större viktnedgång var ringen för stor & den behövde göras om för att passa igen. Samtidigt var önskemålet att få i en Diabas i ringen.
Jag började med att förminska den, putsa upp & få den rund igen. Och så gjorde jag en sten som följde formen på ringens profil & filade in en infattning med samma form som jag lödade dit & fattade in stenen i.
 
 
Efter en nervös väntan fick jag fin respons, så roligt att ringen blev till belåtenhet. En ring som har så speciell betydelse för bäraren måste kännas rätt, då blir det extra nervöst att gå in & göra ändringsarbete. Jag är så glad att kunden är nöjd. Tack!
 
Nu är det en intensiv tid i verkstaden med många beställningar som skall fram på kort tid. Den mesta av min tid spenderas där nu. 
 
Men lite annat måste ju också hinnas med. En ny mixer har vi införskaffat, efter att den förra började brinna (tack & lov var jag hemma, sladden var i men jag hade inte använt mixern den dagen). Satsade på en mera kraftfull denna gången & har provkört den med dessa godisar. Dadlar, jordnötter, rå kakao & vaniljpulver hopmixat, SÅ gott!!
I Sliperiet har Emmaboda Granit hämtat sina stora maskiner nu. Vi skissar på köket & toaletterna, nu börjar det kännas riktigt verkligt att vi är på gång!! Underbart!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback