Glädje & sorg, skapande och planering

En händelserik nässelfrossavecka är till ända. 
Tack alla besökare & alla som är involverade i Nässelfrossan. Och en särskild varm tanke till en av de stora eldsjälarna i sammanhanget som somnade in i slutet av denna tioende nässelfrossavecka sedan starten. Tack för allt <3 
 
Vår Nässelfrossavecka startade med söndagskväll i Sliperiet med bl a delar av Harry Martinsson sällskapet
och på måndagen hade vi vernissage i Transformatorn, Karin Linderoth, Mette Aarre & jag.
 
 
Många besökare var fikasugna
Superkul att så många besökt oss under veckan. 
 
Arbetet med fönstren i Siperiet är påbörjat under veckan, underbart att få in mer ljus i byggnaden. 
Torsdagen avslutades med ett vackert sagobröllop där min adept från integrationsprijektet fick sin dröm-man. Så romantiskt! Bl a denna personliga keramikskål som jag gjort gav jag dem. I glasyren har jag skrivit deras namn.
Fredagen fick jag lämna Karin ensam med utställningen, jag fick köra med en anhörig akut till sjukhuset. Och vem f-n funderar över parkeringsavgift när man kommer till akuten & det är bråttom??! Inte jag då i alla fall.. 
Suck. 
Sliten efter en tuff dag försökte jag ladda om för kvällens 20 års fest och oj så trevligt det var. Tack!!
Och nu är det ny vecka, nya beställningar som skall fram, ansökningar som skall göras klara, fix i Sliperiet & planering av Gylsboda Festival. Bl a skall ett halsband göras, likt detta
fast med en bredare sarg så silvret går in lite längre över kanten på stenen.
Önskar alla en fin vecka!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback