Stengodsskål "Annorlunda är bra", Sliperiet Gylsboda & Gylsboda Festival 2017

Nu var det länge sedan jag visade något av vad det är jag sysslar med på keramiken. Här har jag gjort mönstret med engobe innan skröjbränningen. Sedan har jag glaserat med en transparent glasyr. Jag lät färgerna i blommönstret komma igen på utsidan av salladsskålen. 
Alla blommorna går i turkos. Utom en som ni ser avviker i färg. En som sticker ut i mängden. Ville visa att det är något som är bra. Att vara sig själv, sticka ut & inte vara som alla andra alltid. Visa att annorlunda är bra.
Jag visade sonen skålen i morse. "Jahapp, den var ju annorlunda" var hans kommentar om den..
Lite kul, när det precis var min tanke med den. Fast kanske inte på det sättet som han menade ;) 
 
Hörni, har ni sett att det drar ihop sig till årsmöte i vår förening, Sliperiet Gylsboda? Vill ni vara med i föreningen & stötta uppbyggnaden av Sliperiet Gylsboda är ni välkomna att bli medlemmar. Mer information hittar ni på föreningens hemsida:
http://www.sliperietgylsboda.se
Via hemsidan hittar ni även föreningens facebooksida, som ni gärna får "Gilla" . Tack!
 
Å när jag nu ändå är inne på spåret spridning passar jag på att slå ett slag för årets Gylsboda Festival. Målsättningen är att den skall bli bättre för varje år som går. Jag håller på att presentera årets deltagare på evenemanget:
https://www.facebook.com/events/372820453061104/  Gå gärna in & följ för att se vad vi har att se fram emot! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback