Intressanta besökare & nytt hänge Diabas & silver

Hajade till på promenaden ute i backen med djuren. Vad var det röda som lyste fram genom snön? Lingon!! Tänk att de trotsar snö & kyla & lyser vackert röda såhär fram i Januari månad. 
Några till som var tappra & trotsade snö & kyla var dagens trevliga besökare i Transformatorn & Sliperiet. Riktigt roligt att få detta besök här ute i backarna. Tycker verkligen det visar på att Osby kommun menar allvar när man säger att man vill lyfta fram hela kommunen. Tack!!
Här framför Sliperiet. Från vänster:
Paul Phillips, Näringslivsutvecklare, Osby kommun
Marika Bjerstedt Hansen, kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande, Osby kommun
Per-Arne Håkansson, riksdagsledamot och ledamot i Näringsutskottet
Mycket intressant och givande att träffas och diskutera tankar om landsbygdsutveckling och annat. Och jag fick tillfälle att berätta lite om Gylsbodas spännande historia kring Diabasbrytningen och om tiden då Harry Martinsson bodde här mm.
 
Resten av dagen har tillbringats i lilla verkstaden. Jag har haft en idé i huvudet sedan jag gjorde de andra hängena med olika utsågade mönster, att jag ville göra en med ett blommönster som skall ge känslan av kronblad som plockas bort. En polerad rund Diabas och så en silverplatta som hänger ovanpå med utsågat mönster av en blomma.
"Älskar, älskar inte" heter den. Ni vet, det där när kronbladen plockas för att se vad resultatet blir till slut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback