Diabasörhängen, ryggstrejk & Sliperinyheter

Knåpat vidare på min skulptur. Men nu har den fått vila ett par dagar. Ryggen gick i vild strejk i protest mot allt för intesivt arbete med den större vinkelslipen. 
Får tillfälligt gå över på lite mindre stenar. Som t ex de här. Behöver verkligen fylla på med nya örhängen. Dessa är till en beställning.
Fast diabaskulorna är svarta tycker jag de påminner lite om de goda blåbären jag plockat idag på den största blåbärsbuske jag någonsin sett.
Jag som tycker att det bör vara sommar bra länge till tycker att löven börjar få förvånansvärt många olika färger?! Men nog är det vackert här i Diabaslandskapet!!
Vi som inte skulle ha någon katt.. Doris har sagt till alla sina hemlösa polare att hon hittar ett bra matställe, plötsligt ser det ut såhär på verandan:
Spännande nyheter kan ni läsa på Sliperiets sida:
http://www.sliperietgylsboda.se  Jag fick ett samtal idag från fantastiska Eva Martinsson, konstnären som kommer att göra Sliperiets invigning speciell! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback