Om spännande möten & påskens utställningar

Mitt skapande tar mig med till möten jag annars hade gått miste om. Så många spännande människor jag får träffa. I veckan som gick var jag tex på Örkenedskolan och pratade Diabas & skapande med barnen på mellanstadiet. Härliga ungar med intressanta funderingar. 
 
Sedan träffade jag dessa fantastiska kreativa människor , Troels & Anne & deras ljuvliga lilla vovve Tango. 
Troels är naturligtvis med i påskrundan med HKG. Här ser ni alla utställare:
och var ni hittar oss:
Själv kommer jag att vara på Bäckaskog Slott, nr 10 på kartan. 
Igår fick jag träffa denna fantastiska dam.
86 år gammal vill hon nu försäkra sig om att hennes livsverk tas om hand när hon inte längre kan ta hand om den otroliga samling mineraler som hon under hela sitt liv samlat ihop. Som ett levande uppslagsverk om mineraler är hon, jag är helt tagen! Och så fina arbeten hon gjort när hon polerat olika stenar som hon även gjort silverarbeten kring. Precis som jag hade hon börjat med sten & sedan utökat med silversmide. Så spännande att träffa henne & höra berättelser om hur som samlat mineraler runt om i hela världen! Denna skatt får Sliperiet Gylsboda äran att ta hand om. Helt otroligt! 
 
Nu har vi också tätt tak på Transformatorn, vi tackar Sebbes Bygg som fixat detta.
Och för er som undrar, vattenbehållaren får stå kvar tills murandet invändigt också är klart. Sedan transporterar vi bort den igen.
 
Vårvärmen har nog gett oss alla en kick. Full fart på kidsens kreativitet också i helgen. Här skall det snickras brygga.
och kolla vad duktiga de är, den är nästan klar! Lite fixande kvar & så skall den visst förses med badstege också :) 
Sist men inte minst. Härliga nyheter för Gylsboda! Friluftsmuseumet här i byn håller på att digitaliserias i en app som görs av David Szemenkár, AppKompaniet. Läs mer på:
https://www.e-pages.dk/norraskaane/2475/article/558324/8/1/render/?token=9150efb7da8d660788eb6c94abcc7ec8
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback