Många & trevliga besökare

Många trevliga & spännande besökare i Transformatorn i veckan. Det är tydligt att det är skolledig vecka i Danmark, många av de härliga besökarna har kommit från just Danmark i veckan. 
 
Och på kvällarna har det varit div möten. Igår var det IQ möte på Vävstolsmuseumet i Glimåkra. Lillemor som är föreståndarinna där är verkligen en inspirerande kvinna! Mötet med henne, med våra fantastiska adepter & de andra menotrerna var mycket givande. Tidningen som Lillemor gömmer sig bakom har hon varit med och startat upp & den finns nu i en hel massa olika länder.
En god förebild för våra adepter, men också för oss mentorer! Fint att bli påmind om att det går! Med hårt arbete & envishet. Gott att se! Det tar vi med oss!!
 
Jag betonar nogsamt vid förfrågningar att Sliperiet är ett nystartat projekt & förklarar att där finns ingen verksamhet att se än. Men det är klart att det är kul med besökare som tycker det är spännande att se ändå, såhär i uppstartskedet. Så när Skånes Hembygdsförbund insisterade tänkte jag att ok, vi provar. 
Så jag fixade lite hembakat & myste till det så gott det går i röran i Sliperiet.
 
 
Supertrevliga besökare, väl förberedda på den bristande värmen i bygget :) 
Känns som det blev en riktigt lyckad provkörning.
SÅ mycket intressant jag fått lära idag! Oj så mycket kompetens som finns i gänget, ang föreningsverksamhet. Massor av bra tips i arbetet med Sliperiet. Tack!! Och entusiasmen att detta är något som de tror går hem hos besökare från större städer är ju jätteroligt för oss att höra!
 
Nu skall jag kasta mig ut i verkstaden för att få klart allt som måste levereras innan det bär iväg till Dubai i slutet på nästa vecka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback