Brosch silverblomma med Diabasmitt

En liten stund slutade regnet strila idag. Då blev det några mosshjärtan gjorda ute på stora stenbordet. När det började regna igen övergick jag till att koka gräddkola & göra nyttiga fröchips. Testar fram vad för godsaker vi skall ha med till evenemanget den 6 November. Doften som sprider sig i köket när gräddkolan kokar är ljuvlig! 
Fröchipsen med en dust av basilika & havssalt blev minsann inte alls dumma heller. 
Lite (alldeles för lite) har jag hunnit jobba ute i verkstaden också. Men allt som skall ut innan resan kommer att bli klart i tid, det lovar jag. Här en ny brosch i form av en blomma.
 
Måste bara visa en detalj från Sliperiet. Tänk om denhär underbara pallen kunde berätta historier för oss, vilka har suttit & nött pallen i alla år? 
Nu får jag satsa helhjärtat på att få allt klart, sedan reser vi på torsdag & blir borta till nästa torsdag (jag vet att man inte skall berätta om man reser bort såhär, men det kommer att vara folk i huset hela tiden, så därför kan jag berätta). Så nu kommer här att bli tyst tills vi är hemma igen. Fr o m 27 Oktober tom 3 November kommer jag inte att ha tillgång till telefon eller internet. Riktig semester ;)  Oroar mig mest för hur mycekt jag kommer att sakna alla djuren. Meddelanden kollar jag & börjar svara på & beta av när vi är hemma igen. Och sedan har vi vårt evenemang den 6 November.. Välkomna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback