Polera Diabas och smida silver

Den nya medicinen hjälpte så nu mår Lexi mycket bättre, till vår stora glädje. 
I torsdags hade vi besök på träffen med integrationsprojektet av politiker som ville veta mer om hur det skulle kunna spridas ut i landet. Trevligt!
Efter en jättetrevlig Valborgskväll hos morbror med familj & vänner har dagen tillbringats i verkstaden & ute med att polera Diabas.
Såhär kan processen gå till:
Ur en liten Diabas sågar jag ut önskade former. Här började jag med den här stenen:
 
Jag skulle ta fram en oval sten till en ring. Men det räckte till en droppe & ett hjärta också, när jag ändå var igång.
Sen är det till att polera. Trots att det var ok väder idag var det snorkallt att polera, man måste blaska på med vatten hela tiden. Med valnade händer efter timmar i kalltvatten var jag ganska nöjd med resultatet.
Den översta skall vara till en ring. Då får jag bygga en liten stenkista till den och så tillverka själva ringen.
Efter finjustering & polering lödar jag ihop delarna
I morgon hoppas jag hinna sätta stenen. Fortsättning följer.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback