Möte med Civilminister Ardalan Shekarabi & så lite ny keramik

Sveriges Civilminister Ardalan Shekarabi var en av dem som var på besök idag för att lyssna på flera olika projekt i området som handlar om positivt integrationsarbete. Vi var med och presenterade Queenias projekt Kvinna Hjälper Kvinna. Här är projektledaren, verksamhetsledaren, jag som mentor, tre adepter och i mitten Civilministern. Det var ett väldigt trevligt möte där ministern och lokala politiker tog sig god tid att lyssna och även berätta lite om sin egen bakgrund. Ministern uppskattade allas vårt engagemang och det var ömsesidigt. 
Civilminister  lyssnade intresserat när kocken på Tranan presenterade buffébordet vi bjöds på med godsaker från olika länder. 
Min härliga adept Hanan, jag och Civilministern. Ser nästan ut som en tanke att ministern fått gloria på bilden & han gav intrycket av att den faktiskt passar honom. Mycket sympatisk och engagerad.
Och när jag inte är på möte så jobbar jag vidare i lilla verkstaden. Lite keramik blir det också mellan varven. Här inviger jag min nya lilla ostbricka, tillsammans med ett par små uppläggningsfat i stengodslera. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback