Bråda dagar med polering & smidande av både planer & silver.

Spännande och omväxlande dagar. Polera Diabas, smida silver, guida turister varvat med  kontaktpersonsuppdrag & mentorskap. Och så jobbar jag på att komma vidare med projekt Sliperiet, något som till min stora glädje tagit ett jättekliv i rätt rikting de senaste dagarna. Med anledning av detta har jag glatt studsat omkring mellan huggebacken & verkstaden med små omotiverade hoppsasteg idag. Allt i tron att jag i vanlig ordning inte ses av någon annan än eventuella förbipasserande älgar. Nu är det dock ett gäng målare som arbetar på Disponentvillan, belägen innanför vårt hus.. kan tänka att målarna förskräckt undrat vad det var för skadskjutet djur de beskådat under dagen från sin upphöjda position i målarliften.
Nåja, dagarna känns aldrig varken långa eller dryga. Någon frågade hur jag tankar energi.
Såhär:
Min fina Mackogosse med ett hjärta lika gyllene som hans man <3 
Och nu när naturen skyltar med Svensk Sommar när den är som bäst är det lätt att fylla på energidepåerna.
Mestadels polerande av Diabas passar jag på att göra dessa goda dagar när det är riktigt skönt att stå ute & blaska med vattenpoleringen. Men idag har det blivit lite smidande inne i verkstaden också. Här har vi resultatet:
Denhär lilla Diabasen polerade jag på baksidan & på kanterna också, så den glänser riktigt spegelblank.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback