Trevliga besök, Sliperiet, Transformatorn, blåbärsskogen och ett hjärtligt set.

Trevligt besök av bl a delar av Harry Martinssonsällskapet i G:a Transformatorn
och efter dem hade jag äran att besökas av mural artist Morgan Bricca från San Fransisco, i sällskap med våra härliga grannar från Köpenhamn. När vi besökt Transformatorn fortsatte vi med besök i blåbärsskogen.
 
och så tog vi en titt i Sliperiet i Gylsboda. Ok, det är nu alla läsare får plocka fram fantasin. Tänk bort alla prylar & föreställ er denna fantastiska lokal som konsthall/café/ateljé. Ja, ja, jag vet att det är lååååång väg dit men tänk när vi är där, i mål. Här skall det jobbas!
 
Jag tog en rikgtigt härlig paus i allt pappersarbete kring ansökningar till Sliperiet och återvände till blåbärsskogen. När jag plockar blåbär så gör Lexi det också.
Hon äter allt på en gång. Jag tog hem & kokte sylt så vi kan njuta av blåbär en längre tid.
  
 
Lite jobb i verkstaden måste ju också hinnas med. Ett hjärtligt set med örhängen och halsband är ett exempel på vad jag pysslat med.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback