Skulptur silverängel med huvud & fot i Diabas

-19´C visade termometern på morgonen. Lager på lager på lager med kläder & så stallet nästa. Flipper uppskattar verkligen en tjock bädd med kutterspån, ingen brådska att stiga upp :)
Macko stiger i alla fall upp när matte kommer & lägger ut frukosthö.
Upp på dagen när solen sken blev det riktigt vackert. 
Den gnistrande snön och Lexis ideliga försök att göra snöänglar gav inspiration till dagens lilla skulptur. Lexi kastar sig & ålar som en säl i snön, snurrar runt & härjar på så man blir alldeles lycklig av att se på henne.
En hjärtlig silverängel blev det med huvud & fot i Diabas. Vad tycker ni, funkar designen? Med vingarna sådär lite så de följer hjärtformen i kroppen? Ibland är det svårt att veta hur det ser ut i era ögon. Jag tyckte ju då att den blev riktigt bra ;) 
Sådana skall jag göra flera av, så det blir en liten armé (förmodligen en pytteliten armé, eftersom jag egentligen har andra beställningar med Diabasjobb som jag bör göra- det är ju bara så gräsligt kallt för utomhusarbete) av olika hjärtliga änglar att visa på påskutställningen på Bäckaskogs slott. 
Samtidigt är det en intensiv tid nu med Sliperiet Gylsboda, med allt som skall ordnas med avtal, ansökningar, planering osv. Mycket intressant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback