Födelsedag i verkstaden & kul besök

Hoppas er helg varit bra. Min har varit toppen. Nu sägs det att jag fyller en massa år idag, även om jag gör mitt bästa för att förtränga det tackar jag ödmjukast för alla fina hälsningar.
Jag slutade fyllerårandet när jag fick sonen, numera är det ju mycket roligare att fira hans dag. I år som det är skottår har han dessutom riktig födelsedag :) 
Så jag har tillbringat min dag i verkstaden. Tacksam för goda råd jag fått från bl a fantastiska Ewald, en äldre man som arbetat i Diabas hela sitt liv. Det strulade när borren skulle börja ta i stenen & då kom jag ihåg ett av hans tips. Att borra hål i en brädlapp & använda som styrning så inte borret börjar slå. Sagt & gjort & det funkade lysande.
Passade på att köra lite utejobb också med lufthammaren, helt ok väder för det. Pappen här är ett annat tips, för att inte slå sönder den ömtåliga kanten när botten på hålet skall jämnas till. Just denna ljuslyktan är en beställning som skall förses med noter (ni kan ana början till dem till vänster om hålet för ljuset).
En välkommen paus blev det när goda grannen kom & överraskade med ljuvlig raw fika. Missade ta bild på de ätbara konstverken, men ni kan se på instagram @rebbansrawfood
Hade själv slut på ägg, då kom räddningen med andra goda grannar. (ja men jag har ju sagt det förut, Gylsboda ÄR fantastiskt!!) Som en konstnärs palett, vackra ägg från höns som får leva hönsliv. Våra hönor vintervilar fortfarande med värpandet.
Igår hade vi härliga vännerna från Syrien här, Hanan, Banan & Muhamad . Lexi är så glad över sina nya vänner, som snabbt kom över rädslan för henne. För ev nya läsare, den unge mannen till höger är min lille gosse :)
Hanan förevigar hur modig Muhamad är med Lexi 
De fick naturligtvis hälsa på resten av vår fyrbenta familj också :) 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback