Födelsedag för vår skottunge, för fjärde gången på 16 år ;)

Alicia Vikander vann sin Oscar. Fantastiskt! Vi sällar oss till skaran av gratulanter till denna begåvade kvinna.
 
Så läste jag att Leonardo DiCaprio (grattis till honom också, så klart) höll ett mycket viktigt tacktal, där han talade om vårt ansvar för miljön. Bravo!!
 
Och här hemma har vi ju också en alldeles speciell dag. Skottdagen, dagen då vi år 2000 fick vår fantastiska son (efter att han utsatt sin arma moder för en två dygns maratonförlossning.. men jag älskade honom ändå från första stund, ha, ha).
 
Fjärde skottåret sedan vi fick vår "lille" gosse :)  Idag är det hans 16 års dag och han är längst i familjen. Varje år har jag gjort en tårta med något som intresserar honom lite speciellt för tillfället. Tyvärr är jakt ett av hans stora intresse. Men jag gjorde en kärleksfull jägare, som skjuter hjärtan mot älgen. Och han tycker inte alls att mamma är det minsta tramsig ;) 
Socker vill han undvika, så jag bakade alltihopa med honung istället. Funkar helt ok att byta i de flesta recept. Lite mindre mängd honung än vad det skulle varit socker bara.
Så idag säger vi Grattis & Hurra till vår älskade fina 16 åring (som inte vill vara med på bild). 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback