Tack alla som gjorde Gylsboda Festival 2016 så lyckad <3

Trött och lycklig.
Så kan vi sammanfatta läget. 
Det har varit mycket som hänt de senaste veckorna, samtidigt som allt skulle göras klart till Gylsboda Festival.
Min ständiga oro att jag skall samla ihop bra utställare och artister och det sedan inte skall komma besökare tär på krafterna veckorna innan det är dags. 
Men när besökarna börjar strömma till pustar jag ut. Och när jag hör nöjda besökare och utställare som trivs i den härliga miljön, ja då är lyckan gjord. Och jag är redan igång i tanken och planerar för nästa år.. 
Jag kan inte nog tacka alla som hjälper till på olika sätt. Jag är rörd över hur familj & vänner ställer upp & hjälper mig. TACK ni är alla ovärderliga <3 
 
Inne i Transformatorn samsades Christer Bording, Troels Kirk, Mette Aarre, Pierre Nilsson & jag om platsen. Det är häftigt så mycket som ryms i byggnaden, speciellt när vi utnyttjar dess rymd på höjden. Häe syns Pierre Nilsson hänga sina målningar. Under dem Mettes Aarres emaljer.
Och här några av Troels Kirks målningar, Chroster Bordings skulpur & mina smycken.
Mera av Kirks målningar, Bordings Diabas pingvin, min späckhuggarfena i Diabas & blommor i Diabas & silver.
Det blev snabbt fullt av besökare i Transformatorn.
Ute minglade besökarna i den underbara miljön. Jag tycker om att sätta ut lite av mina saker och låta dem smälta in i miljön.
Fukiko gjorde detsamma med sina häftiga alster. 
 
Tyvärr hann jag inte runt för att ta bilder på resten av utställarna. Jag hann inte heller bort till Sliperiet för att ta bilder. Det var väldigt mycket besökare under dagen. Förra året räkande vi till en bit över tusen besökare. I år var det mer. Nästan overkligt, men väldigt roligt. 
Här håller Declan OConnell dagens första konsert, en mycket uppskattad sådan.
Jag kan bara ödmjukt tacka alla som deltog, alla som besökte och alla som på något sätt hjälpt till. 
Stort tack och välkomna åter <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback