Set med Diabasdroppar & fortsatta förberedelser för Gylsboda Festival

Det doftar gott av nybakat. På lördag serveras det hembakat till kokekaffet i vårt skogscafé. 
I den andra severingen finns godsaker helt fria från gluten, mjölk & socker.
Och vid Sliperiet grillas det korv. 
Ni kan alltså spendera heeeela dagen i Gylsboda, njuta av konst, hantverk, musik & godsaker. 
Några av utställarna ser ni här vid det gamla Diabasbrottet:
 
Alexander Brandts spännande skulptur är på plats.
På  http://www.nsk.se/2016/07/29/konstnarer-laddar-for-feststival/ finns jag på webb tv & pratar om festivalen. Fast jag har inte vågat kolla på det själv.. Har bara sett stillbilden :) (det räcker, puh)
I morgon skall jag fortsätta göra skyltar & vägvisare.
Idag hade jag kunder i Transformatorn. Bl a detta setet hittade sin bärare.
Ett annat sällskap som kom på besök i transformatorn idag har vi här.
Ni kan väl förstå att jag nästan blev som lite starstruck. Jag som de senaste åren läst allt jag kommer över om Harry Martinsson och hans historia då han bodde här i Gylsboda. Så kommer hans diótter Harriet på besök!! Maken till vänster och vännen "Bok-Johnny" till höger. Vi fick naturligtvis ta en koll i Sliperiet också och jag har utlovat en inbjudan till invigningen. Dock inget datum utlovat.. eller ens årtal ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback