Stora planer & enkla små projekt

Med små, små steg tassar vi åt det håll vi siktar. Stora planer, mycket arbete & roliga utmaningar. Nyckelorden är samarbete, öppenhet & hållbarhet. Efterhand som vi vet mer berättar jag. 
Igår bildade vi föreningen. Sliperiet Gylsboda. Häng med & se vad det blir av detta. En spännande resa väntar vi oss. Jag har sagt det innan, men måste säga det igen. Gylsboda är fantastiskt!! Vi kastar ut frågor "Vill ni vara med & hjälpa till?" Och svaren är omedelbart JAA! Är det inte fantastiskt?! Nu har vi både styrelsen klar och ett antal frivilliga som vill vara med & hjälpa till med det handgripliga arbetet. Wow!! Det skall bli SÅ roligt & spännande!!
 
Men nu skall jag sätta ihop ett enkelt material för att visa några enkla saker man kan göra utan alltför mycket utrustning. Jag har fått bokningar av företag som vill ha visningar av mindre, enklare smyckesprojekt. Tänkte att vi börjar såhär:
En borrmaskin, en liten stav & silvertråd. Spinn upp silvertråden på staven & såga upp fjädern ni får till små ringar.
Ringarna öppnas med hjälp av två små tänger & knäpps ihop i olika mönster, beroende på vad som skall göras.
Här är ett lämpligt nybörjarprojekt:
 
Denna vackra höstdag har bjudit på utfärd till Wanås. Jag har mitt onsdagsuppdrag som kontaktperson & idag har vi varit kulturella. Trevligt! Och härligt att kunna sitta på uteservering & njuta såhär på septembers sista dag. 
 
Inatt hjälps vi åt & håller tummarna för de armbrytande vännerna som är på VM i Malaysia. Heja, heja!! 
 
Här är en länk där ni kan se en liten presentationsbok med några av mina saker:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback