Notlyktor, örhängen som blir till halsband & allmän feberdimma.

Redan i söndags på Stendagen kände jag att det var på gång. På kvällen på Osby Teaterförenings kick of var det tydligt hur febern steg & halsen kändes allt mer som ett rivjärn. Sen slog den till. Dunderflunsan.
Glömde ju visa hur ljusstakarna till artisterna från Malmö opera såg ut, tyckte det kunde passa med specialare med noter på:
Måndagen vaknade jag i feberdimma & den har hållit sig kvar. Men nu går det på rätt håll i alla fall. Frustrerande att ligga & tänka på allt som försummas. Idag har i alla fall det nödvändigaste klarats av (med hjälp av lite piller..).
Ett viktigt möte, det var dagens måste, sen snabbt ner på soffan igen. 
 
Minns ni ful-örhängena från förra veckan? 
Det var lödningarna uppe vid ringarna som blev så klumpiga & fula. Jag gjorde en hamrad droppe i silver med ett fäste på baksidan där jag kunde hänga det ena hänget, så lödningen göms bakom silverdroppen. Sen gjorde jag en ny sten, formad som en mindre droppe & hängde i andra änden. Detta är alltså det ena örhänget, i ny tappning som halshänge.
Så kan det bli, när det inte blir som det skulle.
 
Lilla Lexi tar inte mycket hänsyn till att vi alla tre ligger i samma influensa. Hon har ju massor av energi som behöver ta vägen någonstans. Hon är väldigt påhittig att komma på egna sätt att göra av med energi, när inte vi ser till att sysselsätta henne. Stjäla saker att tugga på, dra sönder eller ut & gräva i rabatterna (kan ju vara bra om någon tar tag i det i och för sig..) Hon gillar att vara ute & upptäcka omgivningen, vår lilla sötnöt.
Nu skall jag festa på en väldigt god rå smörgåstårta som grannen Rebecka gjort. Vi har släppt våra elaka bacillusker på henne, så hon är för dålig för att själv uppskatta den. Nej, vi har inte gjort det med flit, bara för att få kalasa på hennes smörgåstårta.. Men det blev ju en för oss trevlig biverkning, även om vi tycker väldigt synd om henne..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback