Ekologiska askar & kassar med logo Lindberg Diabas & Silver.

Med alla bilder på människor som flyr, människor som tvingas sitta & tigga för sin överlevnad, vänner som drabbats av svår sorg osv osv är det svårt med positivt tänkande vissa dagar. Men det gynnar ju ingen att tillåta svårmodet att ta över. Bättre ta tag i att försöka göra vad jag kan. Väntar med spänning på beskedet om jag kommer att bli mentor i IQ projektet, där jag hoppas få hjälpa handgripligen.
Tjejen som satt utanför Ica hade bara flip flop sandaler att ha på fötterna. Nog hade jag väl några skor & stövlar att avvara, som jag plockade ihop & lämnade till henne. Något litet kan man ofta göra. 
Så fick jag ett meddelande från en kund som fått sitt smycke levererat. "Så vackert smycke. Följer dig & dina smycken på Fb nu".  Å så glad jag blir att höra från nöjda kunder. Och när en grupp som var vid Trasformatorn i helgen & fick lite guidning i Gylsbodas historia om Diabas, Harry Martinsson & allt spännande som finns här skrev och tackade för visningen & uttryckte att "Du var inspirerande", ja men man kan ju inte bli annat än glad!
Och så har jag ju denna lilla glädjespridaren. Alldeles ljuvlig är hon!
Och vet ni vad. Idag kom mina askar & kassar som jag beställt med loggan på. Äntligen hittade jag ekologiska produkter, tillverkade av återvunnet material. På undersidan av alla askarna finns symbolen som visar det. Känns viktigt att ta ansvar för så mycket som möjligt i kedjan, med tanke på miljön (sjukt att det skall vara så mycket dyrare med produkter som är snällare mot miljön, borde vara tvärt om!).
Kolla vad snygga de blev!!! Jag är helnöjd. Mattsvart med silvertryck. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback