Kommunstyrelsen från Osby på besök & många spännande projekt på gång

 
När ett internationellt sällskap kommer på besök i Transformatorn med människort från olika länder i både Europa & Asien är det naturligtvis superkul att ha möjlighet att även visa nya brottet, särskilt som några i sällskapet var mycket geologiskt intresserade. 
Ni som hänger med på bloggen undrar kanske hur det går med fjärilen jag jobbar med. Jo, den är på gång. Men det är mycket annat på gång nu, så tiden i verkstaden har varit knapp. Men hon är under arbete, Diabasfjärilen. Snart klar för montering.
Idag har jag burit bord & stolar så jag har träningsvärk i armarna :) Jag ville visa platsen för vårt skogscafé när Komunstyrelsen för Osby kommun skulle komma på besök idag. För fikat stod Lill Stinas café & Agnes Gårdsmejeri. Vädret var med oss & det blev precis så fint som det bara kan bli en sen höstdag. 
Jag berättade även om mitt engagemang i Queenia och mitt uppdrag som mentor i projektet kvinna möter kvinna, där bl a jag & Hanan jobbar tillsammans. Och så berättade jag kort om planerna kring föreningen Sliperiet Gylsboda.
 
Fina Helena Ståhl som får kaffe här hade sitt smyckesset från Lindberg Diabas & Silver, dagen till ära.
 
Inne i Transformatorn bjuder vi på färgsprakande konst på väggarna, i form av Mette Aarres emaljtavlor och Pierre Nilssons akrylmålningar. Ni ser några av dem här, ovanför Diabasbordet som jag gjort & som jag visar tillsammans med en mängd smycken, skulpturer & annat i Diabas & silver.
Denna vackra blomman fick jag av det besökande sällskapet idag.
 
Å sen var det till att bära bord & stolar igen, nu åt andra hållet. Jag tänker att jag tränat bra nu, inför torsdagens visning vid Erikas Personal Training´s invigning. Är ni förresten med på tävlingen, på hennes Fb sida? Där kan ni vinna dessa örhängen som jag gjort speciellt för ändamålet. Gå in & kolla på https://www.facebook.com/ERIKA-Personal-Training-616810968355524/ scrolla ner lite där så hittar ni tävlingen.
I morgon väntar nya besökare och fortsatt planering för nya spännande projekt. 
 
Mina fyrbenta hjärtegull hjälper mig fylla på med energi & ladda om batterierna för nya tag.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback