Undersökande journalistik av lilla valpen och gräshoppa i Diabas & silver

Ljuvliga lilla valpen här är väldigt intresserad av forskning. Med stort engagemang tar hon sig an den ena undersökningen efter den andra. Så som: "hur många papperstussar kan man få ut av en toarulle?" (här blev svaret typ skitmånga). En annan undersökning hon avslutat var: "hur långt räcker en tub med svart skokräm för att färga in golvet i TV rummet?". Här fick skokrämen högsta betyg i hennes undersökning, den var väldigt dryg och räckte till stora delar av golvet. Hennes stora besvikelse är min bist på uppmuntran av hennes forskningarbete. 
Idag har hon gjort kvalitetstest på mina glasögon. 
De fick underkänt, usel kvalité, tålde inte att tuggas på alls. 
Först försökte hon med "Vadå, vem, jag?? Skulle väl aldrig..?!" när hon insåg att jag inte uppskattade kvalitetstestet.
Men när hon förstod att hon ändå var huvudmisstänkt, eftersom jag hade svårt att se att Mats eller Max skulle komma på den ljusa idén till ett sådant tilltag, tyckte hon gott att jag kunde vara glad att hon visat för mig vilken dålig smak jag haft som valt så ömtåliga bågar.
 
Får försöka arbeta vidare med hjälp av ett par gamla glasögon med helt fel styrka, känns som om jag firat helg ordentligt här redan, in i dimman. Fast det lär bli arbete hela långa helgen, så något sådant är inte att tänka på. 
 
Tema insekter fortsätter. En konstnärskollega skickade bild på en gräshoppa som satt på en sten. Klart det skulle bli en gräshoppa i Diabas & silver!
 
Nu skall jag hugga i med lite pappersarbete. Sågade mig ordentligt i pekfingern igår & vad jag än skall göra idag så stöter jag i den så det börjar blöda igen. 
Trevlig helg <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback