Örhängen i Diabas & silver, teamwork & allmänna funderingar

Jag tror världen är på väg & blir alldeles galen! Det ena tokigare än det andra. Hat, rädslor och ibland ren illvilja sticker fram sitt fula ansikte både här & där. Men så kommer det små ljusglimtar som ger hopp. Någon som pratar om att nu måste vi verkligen skärpa oss. Ta hand om naturen, djuren och människorna. Bli "VI" allihopa, inte "vi och dem", där någon är lite mer värd än någon annan. 
Det var sådana funderingar som gjorde det extra roligt att börja på en prototyp till ett antal smycken som en kund önskat. "Att ge med en öppen hand". Jag har börjat fila på ett förslag. 
 Kul projekt. Nu är det många bollar i luften. Jag har börjat få in deltagare till 2016 års Gylsbodafestival och underhållningen kommer att bli superduper! Den är bokad, nu skall jag bara klura ut hur jag skall finansiera den ;) De övriga jätteprojekten, med Sliperiet och det eventuella musikprojektet med anknytning till Harry Martinsson, där hoppas jag på att vi skall kunna räta ut endel frågetecken under denna veckan.
I lördags kväll var det lite ledigt. Syrran bjöd på smörgåstårta och hade stått & gjort en alldeles egen liten söt vegetarisk tårta till mig. SÅ god!
 
Hostan jag haft sedan i augusti tycks ha kommit för att stanna, så jag tänkte att nu kan jag inte använda den som ursäkt längre. Dags att på med joggingskorna & lufsa en runda med lilla hunden. Jo men det gick ju sådär. "Är du inte riktigt klok", tyckte Lexi & demonstrerade med all önskvärd tydlighet vad hon tyckte om tilltaget.
Ikväll skall Kristin (min så kallade praktikant i silversmedjan, fast det mer borde vara jag som var praktikant hos henne som har en gedigen utbildning som guldsmed i Tyskland) följa med till keramiken & prova på det, nytt material för henne att skapa i.
Hon förstår min förtjusning i Diabas & vi gjorde ett par örhängen tillsammans. Visst blev de bra! Teamwork!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback