Möten, projekt, teamwork & spindelterapi

I veckan hade vi styrelsemöte i föreningen Sliperiet Gylsboda. Inom kort kan ni för 100 kr / familj bli medlemmar i denna konst/kulturförening. Mer info kommer framöver om allt spännande vi har planer på att kunna erbjuda där.
 
Och sedan var det möte med projektet Kvinna hjälper Kvinna. Hanan presenterade sina otroligt vackra Bead Bonsais på svenska, efter enbart 3 mån på SFI. 
    Fantastiskt!! Och häftigt att kombinera våra konstformer, då jag har äran att göra stenfoten till Bead Bonsai träden. 
 
Kontaktpersonsuppdrag samt möte på kommunen ang tankarna kring Aniarajubileumet har också hunnits med. 
Och resten av tiden har tillbringats i verkstaden. Här ett pågående arbete, delar som skall bli till manchettknappar.
  Ett jobb som Kristin (den tyska guldsmeden) och jag gör tillsammans. 
 
Kristin har med stor entusiasm provat på att bearbete Diabas också. Väldigt kul att arbeta med någon som hela tiden bara är positiv och tycker att allt är "echt toll" (riktigt roligt), hur kallt, blött, bullrigt & skitit det än är att arbeta med Diabas.
  
 
Slutligen får jag visa senaste tillskottet jag gjort till serien med insekter. Den fyller sin funktion även som terapi, då jag arbetar med mitt obehag gentemot spindlar. Jag som säger att rädslor driver mycket av det negativa som händer, måste ju då ta tag i att jobba med mina fjantiga rädslor också ;) . 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback