Luciasmycke "Hoppets låga" i Diabas & silver

Fönsterputsning är inte kul. Förmodligen för att jag är usel på det. Jag gnuggar på och resultatet blir alltid att när solen kommer fram avslöjas varenda drag jag gjort med tydliga ränder & fläckar. Men nu är det i alla fall gjort & adventsljusstakar & stjärnor är på plats. I kvällsmörkret ser det riktigt bra ut :) 
 
Idag har det varit lussefirande i Ubbaboda. Tyvärr hann vi inte dit. Men jag hade äran att göra luciasmycket i år också. Årets "Hoppets Låga" med lyckönskningar till Lucian blev en låga i matterat silver och en veke i form av en liten infattad polerad Diabas.
Önskar er alla en trevlig första advent! Tänk att det är dags att tända första ljuset!
Den tyska guldsmeden som varit här de senaste veckorna reser tillbaka till Dresden nu. Men hon trivdes så bra att hon förmodligen kommer att komma tillbaka. Kul!
 
I morgon kväll sänds thrillern Beck-Invasionen på tv. Minns ni de fina orden jag fått till mig som återgav i förra bloggen? Det där om att jag skulle Zlatanizera mig :) Den fina komplimangen kom från Richard Kaigoma Sseruwagi. Vi ser honom i rollen som Imam i thrillern!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback