Liten skogssnigel i Diabas & silver & Guldsmed från Dresden i lilla verkstaden

Lilla snigel akta dig..
En mattpolerad Diabassnigel med silverspröt och polerade Diabaskulor på spröten.
Lite småsöt tycker jag den blev.
Den har blivit till i min lilla röriga verkstad, den lilla snigeln. 
För tillfället har jag sällskap i lilla verkstaden. Trevligt! Finns det hjärterum så ;) Det är Kristin, en mycket duktig guldsmed från Dresden, som vill prova på livet som hantverkare i Sverige. Hon besökte Transformatorn i somras. Hon visade mig sitt gesällarbete och jag förstod att hon är riktigt duktig. När hon så frågade om hon kunde få vara "praktikant" hos mig några veckor i höst skrattade jag & sa att det är nog jag som får lära av henne. Mycket riktigt, jag lär mig mycket intressant och får samtidigt tillfälle att friska upp tyskakunskaperna. Nästa vecka skall vi ge oss på att polera Diabas, det är helt nytt för Kristin. Ännu en gång får jag klart för mig att det är bra att våga hoppa på olika idéer som kommer i ens väg, ofta leder det till något bra. Kreativiteten flödar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback