Silverarmband med Diabashjärta och nästa namn till Gylsboda Festival

Nästa spännande namn till årets Gylsboda Festival är (trumvirvel & trumpetfanfar) ..... 
Konstnär och skulptör Goro Suzuki! Som jag beundrar Goros konst!!
Goro kom från Japan och medverkade vid Ubbabodasymposiet 1974, där även Kenneth Johansson (som jag presenterade i förra bloggen) deltog. Diabasen höll Goro kvar och han stannade och fortsatte skapa fantastiska skulpturer i Diabas. Tyvärr kan han pg a sjukdom inte längre arbeta i Diabas, men konsten ger sig nu uttryck i måleri istället. Superkul att Goro vill förära oss med sitt deltagande!!
 
Febern har börjat lossa på sitt grepp, men förkylningen har vi fortfarande gott av. Surast är det att veta att det lilla flåset jag äntligen hade lyckats få till på mina små joggingrundor efter förra flunsan lär va nere på noll igen efter detta.
 
Tänkte jag skulle visa ett armband jag gjort mitt i feberruset, men med mina vanskapta handleder är det svårt att få armband att komma till sin rätt.. Man ser mest bara dunderknölen som upptar större delen av bilden.
Armbandet har jag gjort av två stela, hamrade delar i silver som jag lödat ringar i ändarna på & fäst vid en kraftig silverlänk. Ett rått Diabashjärta skall så pryda handleden.
En cliffhanger tills nästan gång:
Det BLIR en konsert på festivalen som ni inte vill missa!! Tjohoo, så härligt det kommer att bli! Men det tar vi i nästa blogg ;)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback