Förberedelser till Gylsboda Festival i full gång

Nu är det dags att ut med skyltar i omgivningen. Några av denhär varianten:
 
och några av den här varianten:
Ringer runt & påminner tidningarna om nästa veckas pressträff. Det samma med alla deltagarna som helst skall vara med vid pressträffen. Bakar vidre till skogscafét och röjer för fler utställningsplatser. 
Fick veta att tidningen Norra Skåne hade en notis om festivlen i veckan.
Musikern som skall spela från andra sidan brottet bygger på sitt lilla skydd för väder & vind, där sonen ryckt in & varit lite hantlangare. Mor & syster har lovat att bidra med något hembakat till cafét. Ja, förberedelserna flyter på. Hoppas alla runtomkring som hjälper till på olika sätt vet hur tacksam jag är!
Macko & Flipper är behjälpliga när vi halkar efter med trädgårdsarbetet :)
.
Veckan har bjudit på besöksrekord i Transformatorn. Tack alla trevliga besökare! SÅ kul! Har fått mig många spännande berättelser till livs när både ättlingar till stenbrottets förste disponent varit på besök och ättlingar till paret som bott i det hus vi nu bor i, även där med stark anknytning till Diabasbrytningen.
Och varje gång jag skall cykla mellan verkstaden & Transformatorn passerar jag grannens små underverk. Än så länge har jag lyckats utan att plocka med dem i cykelkorgen. Men stanna & gosa går inte att låta bli. 
Dessa blå ögonen påminner så om fina Akilles.
Fina, fina Akilles. Fy vad jag saknar både honom & finaste Sensi hunden.
Lite jobb i verkstaden hinns också med. Alldeles för lite. Men snart är stenen klar, den som jag polerade på ett par inlägg tillbaka. Och silverkryckan, ett handtag till en käpp, är i det närmaste klar. Den har varit riktigt klurig att få till, men nu är den snart i hamn. Bild kommer på den också när den är klar.
Idag har jag haft kontaktpersonsuppdrag & nu skall jag roa mig med lite bokföring innan sängen lockar allt för mycket. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback