Armlänk i silver med Diabaskula.

Det stundomsinnade sommarvädret inbjuder till alternerat utejobb med sten & silversmidande inne i verkstaden. Passar faktiskt ganska bra, med tanke på de beställingar som jag jobbar på nu. Några ljuslyktor i Diabas, där några skall ha silverlöv & några skall ha ingraverade mönster. Och så en silverkrycka, där själva handtget skall vara i silver. Bilder kommer när jag kommit lite längre.
 
När jag gjorde det här armbandet använde jag min princip, där jag låter en silvertråd löpa genom Diabaskulan & hålla den på plats, för att slippa använa konstruktioner med lim.  
 
 
 
Här med matchande örhängen enligt samma princip. 
Jag fick en lunta med Commersens Turisttidning. Där finns bl a ett trevligt reportage om Diabas, där Gylsboda Festival omnämns på både svenska, tyska & polska. Trevligt, tackar för all hjälp med spridning av info om evenemanget.  
Bakning till skogscafét pågår, utplacering av skyltar är påbörjat & kringliggande turistbyråer har fått info & affischer. Digital visning av fotokonst från Los Angeles ser ut att lösa sig i den strömlösa byggnaden. Saker börjar falla på plats. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback