Tassavtryck av katt på mattpolerad Diabas

Dinosaurernas återkomst kan man tro att det är när man ser spåren här i trädgården. Det är faktiskt en av de få saker jag kan uppskatta med snön. Alla fascinerande djurspår man får se.
Tre return of the dinosaur's, that´s what you might think when you see the footprints in the snow here outside. It's actually one of the few things that I can appreciate about the snow. All the fascinating animal tracks.
Nää då, jag vet vilka det är som gör dessa charmiga spår i snön. Vet ni? Just precis, ni skymtar dem där i bakgrunden..
Well, I know who made these charming tracks in the snow. Do you?
Exactly, you can catch a glimpse of them there in the background.
 
Ett mer bestående avtryck fick jag beställning på, till en liten flicka som tycker mycket om katter. Jag graverade in ett avtryck i en mattpolerad Diabas & fyllde i med silverfärg.
A more lasting paw print I received an order for, to a little girl who is very fond of cats.
 
Måste också visa de två fasantupparna som blivit stamgäster vid mina föräldrars fågelbord. Visst är de vackra!?
I also must show you the two pheasant roosters who have become regulars at my parents' bird feeding place. Beautiful, aren´t they!?
 
Nehej, nu skall jag se om jag kan övertyga djuren att det faktiskt går att va ute, trots att snön övergått i otrevligt regn. Lite som småbarn är de små liven. Även om skogen är full av pinnar så skall de ha samma pinne som kompisen :)
Well, now I'll see if I can convince the animals that it´s actually possible to go outside, even though the snow turned into an unpleasant rainy weather.
A bit like little kids they all are. Although the forest is full of sticks, they must have the same stick that the mate played with :)
 
Slutligen ett stort grattis till Mimmie Ignell, förstapristagare i Osby kommuns amatörutställning. Hurra, så roligt när det går bra för traktens unga duktiga konstnärer!! Jag har sagt det förut & jag säger det igen- henne kommer vi att få se mera av ;) Här ett par bilder från vår sommarutställning, där Mimmie deltog.
Finally, lots of congratulations to Mimmie Ignell, first prize winner in Osby Municipality amateur exhibition. Hooray, so grate when the young talented artists of our neighbourhood reaches success!!
I´ve said it before, and I´ll say it agin- we´ll see a lot more from her ;) Here a couple of pictures from last summer when Mimmie participated in our exhibition.
 
 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback