Örhängen med kulor i Diabas & silver

Min plan är att snarast börja på tillverkningen av nya saker till Humleslingans Konstnärsgilles Påskrunda. Jag tänker mig att det skall bli olika typer av Diabasägg till påskrundan. 
Men först skall jag göra några fler örhängen, de tog helt slut innan jul. Här ett par med silverkulor och polerade Diabaskulor.
My plan is to start the making of new things to HKG`s Easter Round asap. I think that I´ll make some Diabase eggs.
But first I´ll have to make some more earrings, they completely soled out before Christmas. Here´s a pair of new earrings with silver beads and polished diabase pearls.
 
Igår lyckades jag med konststycket att göra en dessert som gick hem även hos sonen, som är väldigt noga med sin kost. Han undviker nogsamt socker & vill att maten skall vara lagad med rena, nyttiga råvaror.
Så, här är en dessert som är både god och nyttig! Chokladmousse, gjord på det tjocka i kokosmjölkförpackningen, raw kakao, agavesirap, hampafrön, kakaonibs, hackade nötter & hackad torkad frukt. Jag fick mycket inspiration när vi var på fika hos grannarna där vi har vår rawfood guru Rebecka. SÅ mycket gott vi fick, bl a hallon- & vanilj tårta, hallonbollar & mangobollar med topping osv osv.
Yesterday I managed to make a dessert that even our son liked- he´s very careful with his diet. He avoids sugar & he wants the food to be cooked with only fresh, healthy ingredients.
So, here's a dessert that is as well tasty as healthy! Chocolate mousse, made out of thick coconut milk, raw cacao, agave syrup, hemp seeds, cacao nibs, chopped nuts and chopped dried fruit.
 
Nu skall jag ut på kvällspromenad med hela hundgänget. Sensi har ett par små kompisar som bor tillfälligt här ett par veckor. Hon blir som valp på nytt, trots att hon är en gammal dam. Fullt ös!
Now I´ll go for an evening walk with the dogs. Sensi has a couple of small buddies who are temporarily residing here for the next few weeks. She acts like a puppy again, even though she is an old lady. Full speed!
 

 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback