Nytt hänge med mattpolerad Diabas i hamrat silver.

Jag vill ju visa att jag lyssnar på mina bloggläsare.. och jag har fått lite kritik om att jag själv väldigt sällan figurerar på bild. Så då delar jag med mig av en bild från middagen hos Landshövdingen. Och för er som inte sett mig på ett tag är det alltså jag som sitter i mitten till vänster - jag är ju normalt blond & jag ämnar återgå till att bli det till sommaren. Ok, jag tittar bort, men dock. Jag är med på bilden, tillsammans med ett gäng härliga, driftiga kvinnor.
I want to show you that I do listen to you blog readers .. and now I've gotten some criticism about that I myself rarely figures in any pictures. So, here I share an image from the dinner with the governor. And for those of you who haven´t seen me in a while, it´s me sitting in the middle at the left - I'm usually blonde and I intend to return to that this summer. Ok, I look away from the camera, but still.. I'm in the picture, along with a bunch of lovely, energetic women.
Veckan har varit proppfylld av arbete, keramikande (några fat på G  i glasyrugnen & ny variant på knashönor i skröjugnen), möte med turistföreningen, kontaktpersonsuppdrag och i morgon börjar fortsättningskursen i silversmide. Jag väntar på min personliga stämpel som jag fått registrerad hos SWEDAC. Jag blev tilldelad LDG. Lindberg Diabas & Silver i Gylsboda. 
My week has been filled with work, meetings, contact mission and tomorrow the advanced course in silversmithing is starting up. I'm waiting to get my personal stamp that I´ve got registered at SWEDAC. I was assigned: LDG. Lindberg Diabase & Silver in Gylsboda.
 
Denhär typen av hängen är populära, så jag har gjort några nya varianter.
This type of pendants are popular, so I've made some new variations of them.
 
Ja, det är många järn i elden nu.
Planering för påskrundan med HKG pågår, det börjar falla på plats med lokaler för samtliga. Mer info kommer inom kort.
Jag blir kvar som ambassadör för Queenia för Osby kommun även under 2015, nya medlemmar hälsas varmt välkomna.
Och så börjar planerna för sommarens evenemang i G:a Transformatorn att ta form. I år blir det "Gylsboda Festival". Mer om det senare. 
Planning for the art tour with HKG is going on, it all starts to fall into place with exhibition rooms for all members.
I´ll remain as an ambassador for Queenia for Osby also in 2015, new members are warmly welcomed.
And so the plans for this summer's event in G:a transformer starts to take shape. This year it will be a "Gylsboda Festival". More about that later.
 
Hans majestät Akilles håller mig sällskap från sin tron när jag sitter & plitar på datorn fram på småtimmarna.
Tackar ödmjukast för extremt värdefull support med datorn igen, nu tror jag allt skall funka! 
His Majesty Akilles keeps me company from his throne as I´m working late on my computor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback