Inför alla hjärtans dag´, smitt hjärta i silver med mattpolerad Diabas

OM man nu vill fira alla hjärtans dag finns det massor av exempel på meningsfulla gåvor. För att få det till att bli ALLA hjärtans dag. Att adoptera ett utrotningshotat djur (tex en orangutang på savetheorangutan.se) eller att ge bidrag till vattendunkar åt människor på flykt exempelvis via UNHCR är bara ett par exempel. 
Skulle man dessutom vilja uppvakta sin käresta med ett smycke kanske detta skulle kunna vara något? Det är en riktigt kraftig ärtlänk som jag fäst i lödade ringar på ett smitt silverhjärta. Diabasen som gör smycket komplett är mattpolerad.
IF you want to celebrate Valentine's Day, there are plenty of examples of meaningful gifts. Adopting an endangered animal (eg, an orangutan on savetheorangutan.se) or to contribution to containers with drinking water for fugitive people for example through the UNHCR are just a few examples.
If you´d also like to honour your sweetheart with a piece of jewelry maybe this could be something? It's a powerful silver chain to which I attached a forged silver heart. The diabase that makes this piece of jewelery complete is matt polished.
 
 
 
 
 
Såhär ser låset ut:
Here's what the lock looks like:
 
Många beställningar har rullat in den senaste tiden, jag är tacksam för er förståelse att leveranstiderna ibland kan bli lite längre. Det är ett dilemma när man är ensam om hela kedjan med allt från inköp till marknadsföring, tillverkning, redovisning och allt däremellan. Men jag jobbar på efter bästa förmåga för att hålla rimliga leveranstider.
I´ve received lots of orders lately, I`m grateful for your understanding that the delivery times sometimes can be a little longer. It's a dilemma when you´re alone with the whole chain with everything from purchasing to marketing, manufacturing, accounting and everything in between. But I'm working at my best to keep reasonable delivery times.
 
I måndags glaserade jag dehär knashönorna, så nu väntar jag spänt på resultatet. De skall monteras på Diabasfot och vara med på påskrundan med HKG, där ni kommer att hitta oss på Rusthållaregården i Edenryd.
This Monday I glazed those crazy hens, so now it´s an anxiously time to wait for the results. I´m going to mount them on Diabase bases and bring them to the Easter exhibition with the HKG, where you´ll find us at Rusthållaregården in Edenryd.
 
 
 
 

Kommentarer
Sandra säger:

hönorna är ju helt underbara!!

Svar: Weeeeeyhooo vad glad jag blir att höra att du gillar knashönorna :) De är lite av en chansning, kände att jag var nära gränsen när jag gjorde dem till att de skulle bli för knasiga, men då kanske jag klarade balansgången där ändå ;)
Pia Lindberg

2015-02-11 | 08:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback