Smycke för festen och onda blickar från lilla valpen

Jo men nu drar det ju ihop sig riktigt till jul. Känner mig lite som tomtemor när jag jobbar på människors julönskningar ute i verkstaden. Idag har radion tillåtits ösa på med julmusik & jag skall erkänna att jag är tacksam att vi bor ute i skogen. För ibland kan man ju bara inte låta bli att klämma i när radion skvalar på & ni skall veta, det är ingen skönsång som kommer ur denhär strupen ;) 
Ja, ni ser blicken Lexi ger mig.. 
Till de stundande helgerna vill man kanske ha ett extra festligt smycke som står ut lite, kanske till dendär lilla svarta nyårsblåsan?
Hamrat silver & en mattpolerad Diabas som kronan på verket. Och som alltid, jag gör bara ett sådant. Så bäraren skall veta att det är unikt, ingen annan kommer på festen med ett likadant smycke.
Men nu skall vi inte gå händelseran i förväg. Först skall vi fira jul med nära & kära. Det hoppas jag att ni också skall. Har sett trevliga initiativ också för den som inte har en familj att fira med, öppna julfiranden dit alla är välkomna. Underbara initiativ!

Trackback