Silverkrycka till promenadkäpp

Här fick jag en utmaning som hette duga. Önskemålet var en krycka (handtag) till en promenadkäpp, i silver.
Det var bland det klurigaste jag gett mig på hittills. Och jag tvekade. Men vad fasen, det är ju till att prova. Och se, efter många turer med att forma, löda, syra, kratsa, om & om & om igen så, tam tadam:
i teamwork med min händige far monterades kryckan ihop med en käpp i mörkbetsad ek.
Det var kul att se att käppen faktiskt används! Här på utfärd till Fredriksdalseatern. En mycket trevlig dag!
Lexi växer & blir busigare för varje dag. Farfars hund tyckte nog mest hon var en jobbig yngling. Men hon är så söt att hon kommer undan med mycket, det lilla busfröet. Jag skulle ljuga om jag sa att det inte är jobbigt med bäbis i huset igen. Hon ser verkligen till att det inte blir någon dötid!
Golvet i Transformatorn gillar hon, svalt & skönt. Och hon charmar besökarna med sin söta uppsyn, då inget av alla hennes bus, hyss & upptåg skiner igenom. 
Nu laddar vi för en ny vecka med många bokade besök i Transformatorn. Välkomna, hälsar Lexi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback