Busvalp, Diabashalsband med silversmide & oväntat besök..

Ni minns det lilla tappra trädet som kämpat sig upp på skulpturen med berget i förra inlägget? 
Jag hade skulpturen stående på golvet i verkstaden & så hade jag en liten praktiakant med mig när jag arbetade på ett nytt halsband där ute. Hon sov mest & var allmänt ointresserad av silversmidandet. 
Men så hörde jag hur hon tuggade på något. Min ögon föll på skulpturen på golvet & vips, där saknades det lilla trädet.. Jag fick henne att spotta ut det, men hon hade stylat om det lite. Så nu har hon tagit klivet in i designvärlden också.
 
Halsbandet ville hon dock inte hjälpa till med, det fann hon totalt ointressant. Så det är min egen design rakt igenom. Tror ändå hon tyckte det blev godkänt med sina hamrade smidda detaljer & den polerade Diabasen. 
 
Förra höstens trogna besökare i trädgården har kommit tillbaka. Det där med att det skall vara Gevalia när man får oväntat besök håller han inte alls med om. Han fördedrar äpplen, eller möjligen morötter.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback