Silverring med Diabashjärta

Denna veckan har varit extremt uppbokad med möten & annat med tider att passa heeeela tiden. Så det lutar åt att hela sköna helgen får tillbringas i verkstaden. 
När man har en tid & passa & är sådär lagom stressad, då händer naturligtvis detta:
Hamnade alltså bakom dessa ekipage som tog upp båda vägbanorna hela långa vägen till Osby. Hann sitta mycket & fundera på vad det är för bygge som kräver en sådan rekorderlig stålkonstruktion, lär bli ett stadigt hus.
 
En annan fundering fick jag idag när jag skulle förbereda middagen. Jag får ofta frågan om det inte blir tråkigt med maten när man inte äter kött. Kolla bara denna färgprakten som är redo att skjutsas in i ugnen:
Näää, det är inte tråkigt!!
 
Ni vet att jag sagt förut att jag bor i världens bästa by. Gylsboda, med bästa grannarna. Bara några exempel från veckan som gått.. Mitt Bank Id strulade, fick inte ordning på det & det hjälpte inte med ny dosa från banken heller. Vem rycker då ut? Supergrannen, så klart! Och av andra supergrannen fick jag samtidigt en god raw cheescake att festa på, det ni! Sen var det ju dags för den eländiga tråkiga deklarationen. Gör man verkligen rätt? Så blir man osäker. Vem rycker då ut? Ännu en annan supergranne!  Som konstaterade att jag skulle behöva ta redovisningshjälp lite oftare, så vi kunde ta oss tid & ses oftare än bara när det är deklaration.. Så sant. Skärpning!
Tack för att ni är så fantastiska, allahopa!!
 
Vi pratar lite Gylsboda Festival också när vi nu lyckas träffas i andra ärenden. Planen växer fram, ni har väl skrivit in 1 Augusti i kalendern?! Flera spännande inslag har tillkommit, kul, kul! Skall bara ha allt riktigt spikat & klart, sen kommer det info om det hela.
 
Mellan varven har jag knåpat på i verkstaden, ja, sena kvällar då. Eller egentligen typ natt. Den här har jag i alla fall lyckats få klar. Skall se vad beställaren säger, om det kan tänkas vara ungefär så som det var tänkt? Annars vet i katten om jag inte behåller den själv, för den tycker jag minsann om & den passar mig precis!
 
 Ha en skön helg!! Det skall jag ha, även om den skall tillbringas i verkstaden :) Fast i morgon blir det ju faktiskt födelsedagsfirande för systerdottern med sambo, det blir ett trevligt avbrott i arbetet!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Mia säger:

Härligt med bra grannar och vilken fin ring. :-) Ha en riktigt härlig helg. Kramar

Svar: Tack, så roligt att du tycker den är fin! Ha det gott ni också. Kram!
Pia Lindberg

2015-04-18 | 08:08:08
Bloggadress: http://frumansson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback