Silverängel med Diabas & Föreläsning för skolelever.

Påskens härliga konstrunda är nerplockad, men samlingsutställningen står kvar på Ivögården tom den 25:e Maj.
Our Easter art tour is over, but the group exhibition remains on Ivögården until the 25th of May.
 
Denna söta påsktårta firade medutställarna ChrisJorn & jag med efter stängning.
This sweet Easter cake the co-exhibitor ChrisJorn & I had to celebrate after closing.
Tackar igen alla besökare, medutställare, HKG, Rusthållaregården & Ivögården för en riktigt lyckad konstrunda. 
Thanks again all visitors, exhibitors, HKG, Rusthållargården & Ivögården for a truly successful art tour.
 
Dessa fototavlor av ChrisJorn har jag gått & beundrat under utställningen. Ser ni vad de föreställer? Fundera & dela med er av era gissningar! I nästa blogg avslöjar jag svaret ;)
These photos by ChrisJorn I´ve admired during the exhibition. Can you see what the subject is? Think & please share your guesses! In the next blog I´ll reveal the answer ;)
Nu är det till att jobba som tusan för att fylla på med nytt före nästa utställning och tillverka saker till montrarna hos återförsäljarna. Samtidigt skall jag göra de beställningar som kommit in osv. Alltså ungefär som vanligt- fullt ös :) 
Now it´s to be working as hard as possible to fill up with fresh objects before the next show and manufacture new objects to the stands at the retailers. At the same time I´ll make all orders and so on. 
 
 
Denna ängel har jag levererat, jag hoppas att hon och beställaren kommer att trivas tillsammans. Det kändes så och det är ju alltid roligt!
This angel I´ve delivered, I hope she and the client will be happy together. It felt good.
Idag har jag varit och pratat företagande & Queenia med 9:orna i Knislinge. Intressant att höra elevernas tankegångar, de var mycket diskussionsvilliga när vi kom till genusdiskussioner.. Jag hoppas de tog med sig kontentan av mitt budskap, att de kan precis allt som de vill- med hårt arbete & vilja kommer de att lyckas.
Today I went to talk about entrepreneurship & Queenia with the 9:th graders in Knislinge. Interesting to hear the students' ideas, they were very willing to argue when it came to gender discussions .. I hope the final summary of my message will follow them, that they can do just everything that they wish. With hard work and lots of go they will succeed.
Sockertoppens goda sallad festade jag & Anita på efter vår lilla "föreläsning" på Snapphaneskolan.
Anita and I went for a good salad after our little "lecture" at the School.
Sen skyndade jag vidare hem till verkstaden där ett sällskap med tyska besökare väntade. Ännu en underbar & variationsrik dag i företagandets tecken.
Then I hurried home to the workshop where a company of German visitors waited. Still a wonderful and varied day of entrepreneurship. 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Gunilla säger:

Vad härligt att se och att läsa. du verkar ha fullt upp men det är gött när man gör något som man brinner för. Lycka till med framtiden dina smycken är jätte fina.

Svar: Tack snälla Gunilla, vad glad jag blir. Allt gott till dig också!!
Pia Lindberg

2015-04-10 | 18:38:41
Gunilla säger:

Jo tack som frågar det är bra / jag är kvar på Volvo. trivs där så det är bra. just nu har jag beställt en resa till Samos. så det ser jag fram emot. så jag ska lapa lite sommar sol innan den kommer hit :) ha det gött för det ska jag ha. / Gunilla

2015-04-12 | 12:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback