Diabashalsband med hamrad silverbricka och keramikskål med vårgrön tupp

Denhär keramikskålen skulle jag haft med på påskens utställning, men jag hann inte hämta hem den från keramikverkstaden i tid. Så nu finns här en påskgul stengodsskål med en vårgrön tupp till salu :) 
Lägg märke till inspektören i bakgrunden, han har godkänt skålen och menar att den funkar helt ok hela året runt.
I made this ceramic bowl for the Easter show, but I couldn´t make it to get it home from the pottery workshop in time. So, here´s an Easter yellow stoneware bowl with a spring green rooster for sale :) Notice the inspector in the  background, he has approved the bowl and he says that it works quite well all year round.
Alldeles ljuvliga vårdagar har lockat till utomhusarbete. Idag är det kallt igen, men igår var det nästan så det stramade & brände lite i ansiktet efter sol & vind när jag stått ute & filat på ett Diabashjärta till en ring som är beställd. 
Och så har jag gjort ett halsband till setet med hamrad vågformation över silverdelen & en mattpolerad Diabas.
I´ve had wonderful days of outside work this weekend. Here´s a new necklace for the set with a hammered wave pattern.
 
 Så skall jag avslöja motivet på fototavlorna. Ingen har kommit in med rätt gissning än, den är väldigt klurig. Färgen är manipulerad med hjälp av färgade lampor. Båda tavlorna föreställer samma vitlök. Visst ser ni det nu när ni vet?
And so to the question from my last blog. Did you get it right, the subject of these photos? It´s a garlic!
Idag har det varit höhämtning, jobb i lilla verkstaden & så möte med LGIF fotbollsektionen på kvällen. Och så lite mys med den nyblivne 20-åringen, min fina Mackogosse. Kolla bara vilken gosig mule han har! 
Today we´ve taken home more hay for the horses. And tonight I´ve been to a meeting with the football section in LGIF.  But I´ve had the time to take a walk with beautiful Macko too.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback