Silverring över två fingrar, med Diabaskula och på middagsbjudning i prominent sällskap..

Alla småföretagare som gör fina skyltar så kunder skall hitta era små verksamheter ute på landet, hur gör ni för att få ha era skyltar ifred?? 
Nåja, denna gången snodde de ju i alla fall inte skylten..
All of you small business owners who makes your own signs so that customers will be able to find your little businesses out on the country side, how do you get to keep your signs there ?? 
Well, this time at least they didn´t steel the sign ..
 
Det är väl en värdslig sak. Försöker påminna mig om vad som är viktig när jag börjar bli förbannad. Och då finns det ganska mycket som kommer högre upp på listan än detta. Blir bättre & bättre på att säga till mig själv att nu är det skärpning!! Jag har ingenting å gnälla över!!
That's a worldly thing. Trying to remind me of what is important when I start to get pissed. And then there is quite a lot that comes higher up on the list than this. I think I´m getting better and better at reminding myself of that. I have nothing on the whine about!!
 
Ringen jag gjorde som gick över två fingrar var mycket uppskattad på utsällningen på Bäckaskogs slott. Så till Annexet utställningen skall jag försöka ha några olika i den stilen klara. Här ser ni en, där kulan är genomborrad & sitter fast via en silvertråd som slingrar sig genom kulan & håller den på plats.
The ring I made that went over the two fingers was much appreciated on the exhibition at Bäckaskogs castle. So to the  Annexet exhibition I`ll try to have a few different of that type to show. Here you see one, where the Diabase pearl is drilled and attached via a silver thread that winds through the pearl to hold it in place.
 
Igår kväll gjorde Max sin debut med B-laget i LG&IF. Det gick riktigt bra, mycket roligt att titta på, men ruggigt kallt. Vinst med 6-2 och varmt kaffe hjälpte till att hålla värmen :) Och att se så kul de hade, det slår det mesta!
Last night Max made his debut with the B team, the big guys at the soccer team. It went really well, very fun to watch, but really cold. Win by 6-2 and hot coffee helped to keep up the warmth :) And to see how much fun they have, that´s so grate!
 
I morgon är jag inbjuden till Wanås gods på middag med ett sällskap av flera intressanta och prominenta gäster. Huvudpersoner vid middagen är H.K.H Kronprinsessan Victoria och H.K.H Prins Daniel.
Men detta kan jag berätta mer om först efter morgondagen. (För den uppmärksamme som läser menyn så nej, jag har inte börjat äta kött.. jag kommer att serveras ett vegetariskt alternativ)
Tomorrow I´m invited for a dinner at Wanås goods with a group of interesting people.
Protagonists at the dinner is HRH Crown Princess Victoria and HRH Prince Daniel. But this I can tell you more about after tomorrow. (For the observant who reads the menu, no, I have not begun to eat meat .. I will be served a vegetarian option)
 
Hostar mindre idag, puh. Har varit lite bekymrad över att hålla hostan i styr under middagen, men det skall funka.
Less coughing today, phew. Have been a bit concerned about keeping the cough in control during the dinner, but it should work. 

Kommentarer
Sandra säger:

Men wow! Ska du verkligen äta middag med kronprinsessan?

Svar: Ja, du får hälsa er prinsessa också att jag skulle berättat innan om jag bara hade fått :) Men efter i morgon kan jag berätta. Kram på er!!
Pia Lindberg

2014-09-23 | 22:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback