Syd Östran & BLT, om Diabas, silver & målningar på Annexet

En kluring som kan tyckas enkel.. Ringen som knäppet skall sitta i på armbandet (handgjord kungakedja) skall stängas med en enkel lödning. Problemet är att lilla fjädern som sitter i knäppet inte får påverkas av lågan jag värmer med för att lodet skall smälta. Så jag bakade in knäppet i kylpasta för att skydda fjädern, när jag skulle löda ihop öppningen på ringen.
A tricky one that might seem simple .. The ring that will connect the clasp to the bracelet (handmade royal chain) is to be closed with a simple soldering. The problem is that the small spring that sits in the clasp must not be affected by the flame I use for heating to get the solder to melt. So I baked into the clasp of thermal compound to protect the spring, when I had to solder together the opening of the ring.
 

 
Och se, det fungerade! Nu är ringen stängd, hoplödad & säkrad och knäppet fungerar finemang. Puh ;)
And look, it worked! Now the ring is closed & secured and the clasp still works fine. Pooh;)
 
 
 Fick veta från en kompis att det står om vår utställning i BLT idag:
I was told by a friend that there´s a notice about our exhibition in the BLT paper today:
 
och i Syd Östran var det också en fin artikel:
and in the paper Syd Östran they also had a nice article: 
 
Nu är det höstlov & i morgon ska vi ha en ledig dag!! Fatta vilken lyx!! Utan att vi behöver vara där kommer galleriet att ha öppet :) Nog för att jag behöver va hemma & jobba, men en dag skall vi unna oss, sonen & jag, med syrran & mamma. Gött!!
Now it's autumn holiday & tomorrow we´ll have a day off!! Imagine what luxury!! Without us beeing there the Art Gallery will be open :) Honestly, I´d need to be at home working, but one day off will be grate! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback