Creoler med Diabasdroppar & stålkvinnor på brunch.

Är ni trötta på dem? Nä, jag menar det, det kan man väl inte bli ;) Se så rena & vita & fina de är nu när de börjat leka i sin badbalja. Nu har även de mest skeptiska hönorna börjat inse att det går bra att gå i närheten av nykomlingarna.
Are you tired of them? Nah, I mean how could one get tired of those ;)  Look how clean & white & beautiful they are now since they´ve started playing in their bathtub. Now, even the most skeptical of the chicken has realized that it's ok to walk nearby the newcomers.
 
Idag blev det äntligen en tur till Älmhult på fm- har ju fått hålla mig i min karrantän med min hosta ungefär hur länge som helst känns det som. Men idag lyxade vi till det med brunch på IKEA. (nu missade jag fråga om jag fick ha bilden på bloggen, men hoppas & tror att det är ok..? Jag menar, med snyggaste syrran & mamman kan det väl inte göra något?! För det är de ju, med eller utan hår spelar ingen roll alls, verkligen!!). Här snackar vi stålkvinns!
Today we finally could take a trip to Älmhult. We went for brunch at IKEA. (well, I missed to ask if it´s ok to use this picture on the blog, but I hope and believe that it is ok.. I mean, the best looking sister & mother, how could that be wrong?! After all, that´s what they are- with or without hair doesn´t make any difference at all, really!!). Here we´re talking steel women!
 
 
Liiite störd blev jag allt på alla julsaker vart vi gick på IKEA. Jag menar, detta är väl inte vad vi vill se nu??! Bläää.
Quite disturbing to face Christmas stuff where ever we looked at IKEA. I mean, this is not what we want to see now ??! Yuck.
Det är ju för fasen fortfarande sommar! Eller i alla fall bara väldigt, väldigt, tidig höst, möjligen. I alla fall jättelänge tills det skall bli kall & rälig vinter!
 
Har hunnit jobba lite också, innan det ikväll var möte med Turistföreningen i Svarta Bergen. Lite fix med bygget av nya verkstadsdelen & så fått klart några par örhängen.
I mean, it´s still summer! Or at least only very early fall, possibly. In all cases, it´s a really long time until it´ll become cold and disgusting winter!

I´ve done some work too, before the meeting tonight with the Tourist Board at the Svarta Bergen. A few pairs of earrings are now done.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Rebecka säger:

Jag håller med, vilken kvinna hon är! Heja heja!

Svar: Jaa, hejja på!! Tack ;)
Pia Lindberg

2014-10-10 | 06:41:53
Bloggadress: http://livetpatorpet.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback