Silversked ska bli smycke

I fredags var jag med syrran när hon skulle till Växjö för behandling. Så passade vi på att besöka systerdottern & hennes pojkvän & deras små fyrbenta ungar. 
Last Friday I went with my sister when she was going to Växjö for her treatment. So we took the opportunity to visit my niece and her boyfriend and their little four-legged kids.
 
Prinsessan Sancho:
Princess Sancho:
 
Och lilla fröken Elliot:
And little Miss Elliot:
 
Bedårande!!
Darlings, aren´t they?!
 
Sen har det varit innebandy med Max & grabbarna:
Then we´ve been to floorball with Max & the boys:
 
och en tur till Huseby där vi levererade en kartong med elefant/lejontasskort till Karin som står & säljer julkort där.
and a trip to Huseby where we delivered a box of elephant/lion paw card to Karin, who´s there selling Christmas cards.
 
 
Idag har vi hunnit med en runda till farfar & en runda till morfar på fars dag. Tyckte denna var klockren till morfar, och den blev uppskattad! Ett tryck av Troels Kirks underbara målning.
Today we went for a round to the Grandfathers on Father's Day. Thought this was spot on to grandpa, and it was appreciated! A print of Troels Kirk's wonderful painting.
 
Övrig tid har tillbringats i verkstaden. Arbete & besök av trevliga kunder, bl a en silversmed som var intresserad av vad jag hittade på i min lilla silversmedja :)
 
Löven jag plockade in häromdagen skall få va med i nästa smycke. En tesked i silver kommer jag att slakta till två hängen, varav det ena kommer att bli ett löv. Ni ska få se längre fram i veckan, hoppas jag :) 
And the rest of the time I´ve spent in my workshop, working and seeing nice customers. The leaves I picked in the other day will be involved in the next piece of jewelry. I´ll slay a teaspoon of silver and make it into two pendants, one of which will be a leaf. You´ll see later on this week, I hope.
 

Kommentarer
Sandra säger:

Åh de är ju så fina mina älskade töser! Jättemysigt att ni kom förbi på lite frulle. :) det borde vi göra oftare.

Svar: Ja, tack det var mysigt & vi gör gärna om det :)
Pia Lindberg

2014-11-09 | 20:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback